2018. ÉVI PROGRAM
Megnyitóbeszédet mond:
Szalay-Bobrovniczky Alexandra Főpolgármester-helyettes asszony
Dr. Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős helyettes államtitkár
Dr. Szilágyi Péter, nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár
Bajzáth Mária – Érték és mértéktartó mesehősök
Mindenki tud mesélni és mesét hallgatni? Miért, hogyan, mit meséljünk az óvodában és az iskolában? Mi történik mesemondás és mesehallgatás közben? A mesélő pedagógus. A népmese és a népköltészeti alkotások híd szerepe a pedagógiában.
Nagy Ágnes – A mozgás, mint a fejlesztés eszköze
A mozgásfejlődés és a központi idegrendszer érésének szoros összefüggéséből adódik, hogy a mozgás az egyik legfontosabb eszköz, melynek segítségével az idegrendszerre lehet hatni. A motoros tevékenységek által a transzferhatás eredményei és hatásai nemcsak az értelmi fejlődésben hoznak változást, így komplex fejlesztést biztosítanak. A népi játékok alkalmazása, mint alternatív képességfejlesztés, holisztikus szemléletben a teljes személyiséget figyelembe veszi az idegrendszer érésének és fejlődésének megfelelő megtámogatásával.
PÁTRIA TEREM ELŐADÓK

Böjte Csaba
ferences rendi szerzetes

Szabó Péter
motivációs tréner
Három teremben, számos előadás, workshop, kerekasztal beszélgetés kerül bemutatásra az alábbi célcsoportok szerint:
Bölcsöde, Óvoda, Iskola, Magyarországi Nemzetiségi Intézmények, Határon túli Magyar Intézmények
Balatoni Kata
Népi játék az óvodában – workshop
Porteleki Sári
Hogyan lehetünk szabadok pedagógusként
Pásztor Enikő
Hogyan tartsuk itthon a pedagógusokat?
Molnár Krisztina
Lelki egészségvédelem a pedagóguspályán: elvek és módszerek
Korzenszky Klára
Gyermekpszichodráma: a csodavilág gyógyító ereje A szerepjáték és a mese a gyermek saját nyelve, szimbólu A gyermekpszichodráma terápiás módszer a mese gyakorlatba helyezése, fő alkotóeleme a kisgyermekek számára ismerős fantáziatevékenység és a mintha-játék. A gyermek a csodavilágban történő játékban, egy szimbolikus térben élheti meg az éppen őt foglalkoztató problémákat, kijátszhatja magából azokat. A kiválasztott mesehős Előadásomban arról próbálok közösen gondolkodni a hallgatósággal, hogy miként tehetjük a szerepjátékot, a mintha-játéko
Tatár Péter-Bárdos Zsuzsanna
Népi játék az iskolában – workshop
Klárisok mesekoncert Korzenszky Klára énekesként és gyermekpszichológusként egyaránt fontosnak tartja a játék és a mese szerepét a gyermekek egészséges személyiségfejlődésében. A Klárisok zenekar gyerekműsoraiban jól ismert gyerekdalaink és mondókáink gyöngysorként felfűzve, szövegeik, dallamaik és szimbólumaik segítségével, szinte önmaguktól rendeződnek egységes egésszé. A mesekoncertek során a gyermekpszichodráma módszere A zenekar tagjai:
Korzenszky Klára – ének
Buzás Attila – koboz, saz, csellótambura
Eredics Dávid – szaxofon, tambura, kaval, klarinét, furulya
Porteleki Áron – brácsa, derbuka, tapan,
BaHorKa társulat
Improvizációs folklórszínház
Redő Júlia
Érzelmi intelligencia fejlesztő játékok
Nagy Ágnes
Népi játék a 0-3 éves korosztály számára – workshop
Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ
Magyarországi nemzetiségi oktatás
Nemzetiségi nevelés-oktatás Magyarországon – A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ szakmai támogató szerepe a nemzetiségi nevelés-oktatásban
Nemzetpolitikai Államtitkárság
Külhoni magyar oktatási intézmények
Csapóné Ferenczi Szilvia
Kisgyermeknevelés és mentálhigénié
J. Kovács Judit
Kalandozások az ölbéli játékok erdejében
Nagymamáinktól örökölt höcögtetők, nevettetők, lógáztatók, hintáztatók, cirókázók hatása az érzelmi és értelmi fejlődésre.
KEREKASZTAL BESZÉLGETÉSEK
SZAKMAI KONZULTÁCIÓK