2018. ÉVI PROGRAM
Szalay-Bobrovniczky Alexandra Főpolgármester-helyettes asszony
Dr. Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős helyettes államtitkár
Dr. Szilágyi Péter, nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár
Mindenki tud mesélni és mesét hallgatni? Miért, hogyan, mit meséljünk az óvodában és az iskolában? Mi történik mesemondás és mesehallgatás közben? A mesélő pedagógus. A népmese és a népköltészeti alkotások híd szerepe a pedagógiában.
A mozgásfejlődés és a központi idegrendszer érésének szoros összefüggéséből adódik, hogy a mozgás az egyik legfontosabb eszköz, melynek segítségével az idegrendszerre lehet hatni. A motoros tevékenységek által a transzferhatás eredményei és hatásai nemcsak az értelmi fejlődésben hoznak változást, így komplex fejlesztést biztosítanak. A népi játékok alkalmazása, mint alternatív képességfejlesztés, holisztikus szemléletben a teljes személyiséget figyelembe veszi az idegrendszer érésének és fejlődésének megfelelő megtámogatásával.
PÁTRIA TEREM ELŐADÓK
ferences rendi szerzetes
motivációs tréner
Bölcsöde, Óvoda, Iskola, Magyarországi Nemzetiségi Intézmények, Határon túli Magyar Intézmények
Népi játék az óvodában – workshop
Hogyan lehetünk szabadok pedagógusként
Hogyan tartsuk itthon a pedagógusokat?
Lelki egészségvédelem a pedagóguspályán: elvek és módszerek
Gyermekpszichodráma: a csodavilág gyógyító ereje A szerepjáték és a mese a gyermek saját nyelve, szimbólu A gyermekpszichodráma terápiás módszer a mese gyakorlatba helyezése, fő alkotóeleme a kisgyermekek számára ismerős fantáziatevékenység és a mintha-játék. A gyermek a csodavilágban történő játékban, egy szimbolikus térben élheti meg az éppen őt foglalkoztató problémákat, kijátszhatja magából azokat. A kiválasztott mesehős Előadásomban arról próbálok közösen gondolkodni a hallgatósággal, hogy miként tehetjük a szerepjátékot, a mintha-játéko
Népi játék az iskolában – workshop
Korzenszky Klára énekesként és gyermekpszichológusként egyaránt fontosnak tartja a játék és a mese szerepét a gyermekek egészséges személyiségfejlődésében. A Klárisok zenekar gyerekműsoraiban jól ismert gyerekdalaink és mondókáink gyöngysorként felfűzve, szövegeik, dallamaik és szimbólumaik segítségével, szinte önmaguktól rendeződnek egységes egésszé. A mesekoncertek során a gyermekpszichodráma módszere
A zenekar tagjai:
Korzenszky Klára – ének
Buzás Attila – koboz, saz, csellótambura
Eredics Dávid – szaxofon, tambura, kaval, klarinét, furulya
Porteleki Áron – brácsa, derbuka, tapan,
Improvizációs folklórszínház
Érzelmi intelligencia fejlesztő játékok
Népi játék a 0-3 éves korosztály számára – workshop
Magyarországi nemzetiségi oktatás
Nemzetiségi nevelés-oktatás Magyarországon – A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ szakmai támogató szerepe a nemzetiségi nevelés-oktatásban
Külhoni magyar oktatási intézmények
Kisgyermeknevelés és mentálhigénié
Kalandozások az ölbéli játékok erdejében
Nagymamáinktól örökölt höcögtetők, nevettetők, lógáztatók, hintáztatók, cirókázók hatása az érzelmi és értelmi fejlődésre.
KEREKASZTAL BESZÉLGETÉSEK
SZAKMAI KONZULTÁCIÓK